اصول و مفاهیم مقدماتی سئو سایت
페이지 정보
Writer : Chana
Date : 24-10-21 18:36
Hit : 4
Related Link
본문
استفاده اصولی و استاندارد از هر سه بخش خدمات سئو، امکان دستیابی به رتبههای بالاتر در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) را محقق مینماید.
انواع روشهای خدمات سئو
سئو کلاه سفید
چرا سایت شخصی ؟
ساخت وبسایت شخصی روشی برای معرفی کسبوکار و نمونه کارها میباشد که به صورت مستقیم امکان دریافت نظرات دیگران را فراهم کرده و در طیف وسیعی ارتباطات گستردهای به ارمغان میآورد که در برندسازی یک شخص تاثیر بسیاری دارد.
سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization بوده که در حالت کلی به معنی بهینهسازی موتور جستجو میباشد. اجازه بدهید برای اینکه مفهوم و دلایل اهمیت سئو را بهتر درک کنیم و بفهمیم که سئو چیست؟، ابتدا SEO را به 2 بخش (Se) بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ و (O) تقسیم کنیم. یعنی اول بفهمیم (Se) یا موتور جستجو (Search Engine) چیست و بعد مفهوم بهینهسازی (Optimization) را درک کنیم.
در بسیاری از سایتها که درباره سئو مطلب مینویسند خواندهام : آژانس دیجیتال مارکتینگ دیجی دینگ همه چیز با انتخاب کلمه کلیدی شروع میشود. من این حرف را کامل قبول ندارم. همانطور که Content Is King یا محتوا پادشاه است را هم کامل قبول ندارم.
چند سال قبل که هنوز موتورهای جستجو تا این حد پیشرفت نکرده بودند، سایتها شانس بیشتری برای گرفتن رتبه در نتایج داشتند. چطور؟ خب بیشتر سایتها صفحات خودشان را با کلمههایی که دوست داشتند رتبه بگیرند بمباران میکردند تا در آن کلمه کلیدی توجه گوگل را جلب کنند. چند سال قبل این روش بسیار محبوب بود و تمرکز بیشتر وبمسترها یا مدیران سایت روی انتخاب کلمات کلیدی و استفاده بیش از حد آن در مطالب بود. مثلا سایتی را در نظر بگیرید که در حوزه خرید محصولات دیجیتال فعالیت میکند و دوست دارد با کلمه کلیدی "خرید موبایل" رتبه بگیرد. قبلا شاید در تولید محتوا این طور عمل میکرد:
چرا سایت خدماتی ؟
امروزه پیادهسازی انواع کسبوکار خدماتی بدون استفاده از امکانات دنیای دیجیتال منجر به موفقیت نمیگردد. طراحی سایت خدماتی موجب آشنایی بیشتر مخاطبان با خدمات یک مجموعه میگردد و موجب رونق کسبوکار آن خواهد شد.
مزیت سایت شرکتی
طراحی سایت شرکتی اولین قدم برای ورود به بازارهای دیجیتال است و همهگیری استفاده از اینترنت باعث گردیده تا شرکتها مشتاق به استفاده از خدمات متنوع دنیای دیجیتال گردند.
دو مفهوم درباره بک لینک وجود دارد. یکی لینک سازی (Link Building) یکی لینک گیری (Link Earning). اگر ما کار خودمان را به بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ شکل انجام دهیم و بدون اینکه نیاز به کاری باشد سایتها به ما بک لینک بدهند این Link Earning است. چیزی که گوگل عاشقش است و هیچ مشکلی هم برای سئو سایت به وجود نمیآورد. اما زمانی که دست به کار شده و خودمان سعی میکنیم برای سایتمان لینک بگیریم یعنی در حال لینک سازی هستیم. گوگل از این کار خوشش نمیآید اما در سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه انجام میشود، در صورتیکه در سئو کلاه سفید از روش لینک گیری استفاده می شود.
یک نکته بسیار مهم. همین الان این را ملکه ذهنتان کنید. قبل از اینکه عمیقتر وارد مباحث سئو شده و به صورت تخصصی این کار را شروع کنید. باید بدانید که سئو، ساختن یک سایت برای موتور جستجو نیست. همه چیز یک رسانه مثل یک وبسایت به کاربرانش بستگی دارد و شما باید همیشه به فکر کاربران باشید. نباید تمام فکر و ذکرتان تولید محتوایی باشد که گوگل عاشقش میشود. شما باید روی کاربر و نیازهاش تمرکز کنید.
انواع روشهای خدمات سئو
سئو کلاه سفید
چرا سایت شخصی ؟
ساخت وبسایت شخصی روشی برای معرفی کسبوکار و نمونه کارها میباشد که به صورت مستقیم امکان دریافت نظرات دیگران را فراهم کرده و در طیف وسیعی ارتباطات گستردهای به ارمغان میآورد که در برندسازی یک شخص تاثیر بسیاری دارد.
سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization بوده که در حالت کلی به معنی بهینهسازی موتور جستجو میباشد. اجازه بدهید برای اینکه مفهوم و دلایل اهمیت سئو را بهتر درک کنیم و بفهمیم که سئو چیست؟، ابتدا SEO را به 2 بخش (Se) بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ و (O) تقسیم کنیم. یعنی اول بفهمیم (Se) یا موتور جستجو (Search Engine) چیست و بعد مفهوم بهینهسازی (Optimization) را درک کنیم.
در بسیاری از سایتها که درباره سئو مطلب مینویسند خواندهام : آژانس دیجیتال مارکتینگ دیجی دینگ همه چیز با انتخاب کلمه کلیدی شروع میشود. من این حرف را کامل قبول ندارم. همانطور که Content Is King یا محتوا پادشاه است را هم کامل قبول ندارم.
چند سال قبل که هنوز موتورهای جستجو تا این حد پیشرفت نکرده بودند، سایتها شانس بیشتری برای گرفتن رتبه در نتایج داشتند. چطور؟ خب بیشتر سایتها صفحات خودشان را با کلمههایی که دوست داشتند رتبه بگیرند بمباران میکردند تا در آن کلمه کلیدی توجه گوگل را جلب کنند. چند سال قبل این روش بسیار محبوب بود و تمرکز بیشتر وبمسترها یا مدیران سایت روی انتخاب کلمات کلیدی و استفاده بیش از حد آن در مطالب بود. مثلا سایتی را در نظر بگیرید که در حوزه خرید محصولات دیجیتال فعالیت میکند و دوست دارد با کلمه کلیدی "خرید موبایل" رتبه بگیرد. قبلا شاید در تولید محتوا این طور عمل میکرد:
چرا سایت خدماتی ؟
امروزه پیادهسازی انواع کسبوکار خدماتی بدون استفاده از امکانات دنیای دیجیتال منجر به موفقیت نمیگردد. طراحی سایت خدماتی موجب آشنایی بیشتر مخاطبان با خدمات یک مجموعه میگردد و موجب رونق کسبوکار آن خواهد شد.
مزیت سایت شرکتی
طراحی سایت شرکتی اولین قدم برای ورود به بازارهای دیجیتال است و همهگیری استفاده از اینترنت باعث گردیده تا شرکتها مشتاق به استفاده از خدمات متنوع دنیای دیجیتال گردند.
دو مفهوم درباره بک لینک وجود دارد. یکی لینک سازی (Link Building) یکی لینک گیری (Link Earning). اگر ما کار خودمان را به بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ شکل انجام دهیم و بدون اینکه نیاز به کاری باشد سایتها به ما بک لینک بدهند این Link Earning است. چیزی که گوگل عاشقش است و هیچ مشکلی هم برای سئو سایت به وجود نمیآورد. اما زمانی که دست به کار شده و خودمان سعی میکنیم برای سایتمان لینک بگیریم یعنی در حال لینک سازی هستیم. گوگل از این کار خوشش نمیآید اما در سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه انجام میشود، در صورتیکه در سئو کلاه سفید از روش لینک گیری استفاده می شود.
یک نکته بسیار مهم. همین الان این را ملکه ذهنتان کنید. قبل از اینکه عمیقتر وارد مباحث سئو شده و به صورت تخصصی این کار را شروع کنید. باید بدانید که سئو، ساختن یک سایت برای موتور جستجو نیست. همه چیز یک رسانه مثل یک وبسایت به کاربرانش بستگی دارد و شما باید همیشه به فکر کاربران باشید. نباید تمام فکر و ذکرتان تولید محتوایی باشد که گوگل عاشقش میشود. شما باید روی کاربر و نیازهاش تمرکز کنید.